HTML

FELHÍVÁS

Private Practice

Reklám, marketing, tech, szórakozás - valami ilyesmi. De még csak most kezdünk alakulni, úgyhogy bármi lehet belőle.

Twitter

2010.02.02. 14:51 PPZ

Még egy kis iPad...

Címkék: tech apple ipad

...mert már nehezen tudom visszatartani.

Továbbra is az iPad érvek és ellenérvek ütközéseitől hangos az egész net. Mindenki próbálja bizonygatni a maga igazát. Természetesen mindenki saját szemszöge és szakterülete alapján, de én nem értem hogy miért várta volna el azt, hogy mindenki az ő forradalmi gépét alkossa meg. Ami lehet hogy egyébként egy technológiai zsákutca lenne.

Ha egy univerzális, mindenre jó gépet hozott volna létre az Apple, akkor az egy ugyanolyan belassuló, nehézkesen működő, nehéz, rövid üzemidejű billentyűzet nélküli laptopot (vagy PDA-t, tökmindegy melyikre gondolunk) kaptunk volna, ami mindent tud úgy-ahogy, de akkor meg pont az lenne a baj.

Aki azt mondta hogy ez nem egy különálló eszköz, hanem inkább egy kiegészítő és van létjogosultsága a MacBookok és az iPhone/iPod Touch közt, azzal teljesen egyet tudok érteni.

De a multitask hiányával kapcsolatban már mindenki elmondta az álláspontját Steve Jobs-ig bezárólag (igaz, ő még az iPhone-ra mondta de ugyanaz igaz az iPad-re is), és érthetőnek tartom. Viszont nem feltétlenül lenne hülyeség limitáltan, de engedélyezni az. Részemről egyébként soha nem éreztem hiányát iPhone-on sem. Ha egyszerre több dolgot akarnék vagy kell csinálnom, akkor az általában komoly munkát feltételez, arra van a laptop ha mindenképpen mobil eszköz kell.

A flash sem hiányzik, eddig legalábbis nem zavart hogy nincs, soha nem ütköztem olyan esetbe amikor a hiánya problémát okozott volna. Ettől függetlenül elhiszem és megértem hogy van akinek ez kell, hiszen a netes tartalmak része. Annak ellenére is, hogy a legtöbbször a flash idegesítő bannereket és hirdetéseket jelenít meg, amit a legtöbben adblock-kal és egyéb plugin-ekkel kiírtunk.

A képarány miatt is rengetegen háborognak, erre pedig nemrég olvastam egy elég összeszedett választ a Macworld-ön ami szerintem helytálló.

Vannak akik kamerát hiányolnak belőle. Videotelefonálni és fényképezni akarnak. Azért ezt megnézném. Egyrészt hogy ott görnyednek előtte vagy tartják maguk előtt a táblát miközben beszélgetnek (miközben szidják hogy dekurvakényelmetlenszarez), másrészt meg ahogy ezzel fényképeznek. Minek? De most komolyan. Másrészt laptopban, asztali gépben, telefonokban van már beépített kamera, ha kell ha nem kell. Akinek olyan volt amiben nincs és szüksége volt rá, az lecserélte vagy megoldotta külső eszközzel. Mindenkinek van már mindenféle kategóriájú digitális fényképezőgépe is. Tényleg kellene még egy? Ahogy elnéztem, jellemzően azoknak hiányzik a kamera az iPad-ból, akiknek egy telefonnál is rettenetesen borzasztó hiányosság a kamera hiánya, annyira hogy emiatt használhatatlannak, technikailag elmaradottnak képesek nézni egy telefont.

Olvastam olyat is, hogy (úristenbazz) HDMI csatlakozót hiányoltak róla, hogy HD tévére is ki tudják küldeni a videókat. Ez egy abszolút felesleges dolog lenne. Egy ekkora memóriával rendelkező gépen nem tartunk annyi filmet hogy erre szükség legyen, ha van HD tévénk akkor úgyis azon nézünk mindent és már megoldottuk rég, hogy minden filmünket azon tudjuk nézni (NAS, Wi-Fi megoldások, egyebek), ezen meg jellemzően úgyis utazás során, vagy este, ágyban vagy fotelben nézeget az ember videót. Egyszerűen nincs szükség ezekre.

De nem is folytatom, mert vannak, akik ezt az egészet ezerszer jobban összefoglalták: tessék megnézni Plastik Józsi és Handras ezzel kapcsolatos írását. Minden szavukkal egyet tudok érteni.

Hajmeresztő tulajdonságokat vártak volna el az emberek az iPad-tól. Nem tudom miért lett volna jó ha készült volna egy újabb nagy képernyős PDA, annak az összes előnyével és hátrányával. Nekem is volt PDA-m. Ma már nem szeretnék mégegyet, pontosan a rettentő túlsúlyban levő hátrányai miatt.

Az iPad létjogosultsága vitathatatlan. Ha az emberek még nem találták meg az utat hozzá, majd ő megtalálja, ahogy az iPhone is. Akiknek nem tetszik, természetesen van alternatívájuk, használják azt, ami tetszik nekik. Sokáig én is PDA-t használtam, majd éveken keresztül nem találtam megfelelő modellt a leváltásra. Egy ideig azon gondolkodtam hogy mégiscsak kell az a PDA-telefon megoldás. De nem igazán tetszett egyik sem annyira, hogy váltsak. Többek közt a Windows miatt sem. Aztán jött az iPhone, kipróbáltam és elsőre azt mondtam hogy nekem ez kell. Egy jó ideje már a hardverekkel kapcsolatos cikkeket sem olvasom sehol, mert nem érdekel már a számítógépek belseje, csak használni akarom őket. Azt hiszem elmúlt a kockaságom. Azóta rájöttem hogy az Apple termékek nagy része nekem szól.

Az iPad is egy eszköz tehát, aminél a felhasználói élmény az egyik legfontosabb szempont volt. Ebben az esetben ez érthető és meghatározó, bár az Apple általában nagyon odafigyel erre. Ha a felhasználói élmény szar, akkor nincs értelme az egésznek. Mi a fontos? A specifikáció vagy hogy jól tudd használni arra, amire kitalálták? Nekem grafikusként eszembe nem jutott hogy olyan elvárásaim legyenek, hogy akár Adobe szoftvercsomagot tudjak futtatni rajta. Minek mikor erre megvannak a jól bevált eszközeim? Miért akarnék pont ezen fotosoppolni amikor egész nap a gép előtt görnyedek és ezt csinálom?

Egyébként nincs senki rajtam kívül aki a Csillagkapu Atlantiszt nézve arra gondolt hogy de tök jó lenne egy olyan érintőképernyős izé, amit Rodney állandóan nyomkod? Na ez olyan lesz. Ha nem azonnal, akkor a következő generációk alatt biztosan hasonlóvá válik.

De ettől függetlenül én alig várom hogy kipróbálhassam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://privatepractice.blog.hu/api/trackback/id/tr481722756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása