HTML

FELHÍVÁS

Private Practice

Reklám, marketing, tech, szórakozás - valami ilyesmi. De még csak most kezdünk alakulni, úgyhogy bármi lehet belőle.

Twitter

2010.03.06. 12:36 PPZ

De jó ügyfélnek lenni...

Címkék: budapest internet telekom magyar szolgáltatás matáv iptv előfizetés adsl ügyfél sávszélesség hűség modem t home kábeltv digi interware emktv

Úgy néz ki hogy sajnos gyorsan sikerült az első hosszabb post-mentes időszakot létrehoznom a blogon.
Ennek több oka van. Egyrészt elkezdtem a blog ruháját elkészíteni. Aktív állásinterjúra járó időszakban vagyok, miután a vállalkozást szüneteltetem (ebben a formájában talán végleg). Ebből következik hogy könyvelőhöz is sokat jártam, mert a tavalyi év mellett az idei év bevallásait is el kellett készíteni.
Másrészt pedig két hete küzdök az internettel és a szolgáltatóval. Merthogy az internet kapcsolatom fogta magát és teljesen tönkre ment, a szolgáltató meg mutogatott, a másik meg visszamutogatott. Szokásos, jellemzően magyar történet. Amire persze biztosan van példa külföldön is, de azért inkább nem jellemző. Szóval olyan történet ez, amire azt hittem hogy 2010-ben már nem lehet példa, még akkor sem ha Magyarországon vagyunk.

Még tavaly decemberben kezdődött az egész, amikor felhívtak a szolgáltatómtól (Interware), hogy van egy igazán jó ajánlatuk, 8 mbit helyett 10 mbites kapcsolatot kapok, 9600 Ft helyett 7250 Forintért. Ó mondom remek, szeretném kérni, nem gond az egy év hűség sem azután hogy kb 11 éve vagyok ügyfelük, még modemmel kezdtem. Mindig csodálkoznak az ügyfélszolgálatosok amikor bemondom az ügyfélszámomat ami ötezerakárhányszáz. Aztán vártam, mert január 1-től kellett volna 10 mbittel száguldania a netnek. Ami ugye nem teljesen igaz, mert a garantált sávszélesség számomra érthetetlen módon valamiért itthon mindig a fele, vagy kisebb része a névlegesnek, amit én elfogadhatatlannak tartok, hiába tudom hogy a hagyományos rézérpár hálózat nem egyszerű eset adatforgalom szempontból. Azt tartanám korrektnek ha nem dobálóznának pl 8mbitekkel ha az a kapcsolat - mint később kiderült - az életben nem fog 3 mbitnél gyorsabban működni. Akkor mérjenek, eszerint ajánlják ki és eszerint állapítsák meg az árakat.
Amikor egyébként 8 mbitre váltottam, szó nélkül megtették, gyorsabb is lett a net, de én meg hülye voltam és megbíztam a szolgáltatóban, nem kezdtem el sebességet méregetni. Tudtam hogy valószínűleg soha nem lesz 8 mbit, de azt nem gondoltam hogy 3-nál gyorsabb sem. Szóval február elején szembesültem azzal hogy itt már nem lesz csomag váltás, sem gyorsulás, ezért felhívtam az ügyfélszolgálatot ismét, hogy - klasszikust idézve  - “ésakkoreztmosthogy?”.
Tájékoztattak hogy hát sajnos a hálózat nem bírja a 10 mbitet (ekkor még senki nem mondta hogy a négyet sem, sőt örülhetek ha mostmár egyáltalán eléri a 2 mbitet). Most tájékoztatta őket a Magyar Telekom. Oké, mondom és engem miért felejtettek el tájékoztatni? Hát csak most kapták a tájékoztatást, még nem készült el az értesítő levél.
Abba már bele sem mentem hogy ez a művelet amivel hónapokig vártak, körülbelül 2 perc. Tudom, 5 évig dolgoztam még a Matávnál műszaki vonalon, tisztában vagyok mindennel ami ott zajlik.
Tehát beletörődtem, de arra a kérdésemre hogy ha a 10 mbitet adták volna 7250 Ft-ért, szemben a 8 mbitért elkért 9600 forintért, akkor mi a f.szért nem ajánlják fel az egy év hűségért cserébe az olcsóbb előfizetési díjat erre a csomagra, ha már így alakult, természetesen nem kaptam választ. Az előfizetési díj így persze rohadt magas, dehát aki 10 évet lehúz egy szolgáltatónál, ne is várja hogy tájékoztatják hogy lejár a hűsége, felajánlanak neki valamilyen kedvezményt vagy ilyesmi. Itthon még mindenki az új előfizetésekre megy, azok seggét nyalják fényesre, a régi ügyfelek akik már akár milliókat hagytak náluk, le vannak szarva. Olyan mintha a szolgáltatók marketing osztálya az életben nem járt volna marketing órákra. Ott már az első előadásokon elhangzik, hogy a régi, jól fizető ügyfeleknek új dolgokat eladni, megtartani olcsóbb és jövedelmezőbb mint az újakért küzdeni. Pláne telített piacokon. Oké, a magyar internet penetráció valahol 40%-körül jár, ami elmarad még talán az afrikai sivatagokétól is, de nem hiszem hogy ez jelentősen változni fog a következő 5 évben.

Szóval ez volt az első döbbenet, majd jött a többi.

Amikor hosszabb ideig nem vagyok itthon, akkor általában áramtalanítok mindent, még a modemet is. Régebben nem volt gond ezzel, a modem 1-2 perc alatt simán csatlakozott. Mostanában már sikerült elérni azt, hogy 5 és fél órára volt szüksége ehhez a mutatványhoz. Többször jeleztem a szolgáltatónak, aki nem tett túl sok mindent pedig direkt kértem hogy valami megoldást eszközöljenek, mert a munkámhoz kell. Viszont a múlt hét vége felé már véletlenszerű szakadásokat is produkált a kapcsolat, amire eddig nem volt példa. A hét második felében már nem kapcsoltam ki a modemet, mert féltem hogy egyáltalán nem tudom használni.

Szombat reggelre viszont már egyáltalán nem volt internetem. Újra felhívtam az ügyfélszolgálatot, végre felvették hibára és hétfőn már hívtak is, hogy gond van, hiába 8 mbites a csomagom, jó ha 2 mbitet bír, annyira zajos a vonal.
Kezdtem nem érteni a dolgot. Ugyanis évekkel ezelőtt azért kellett a Digi (EMKTV) akkor még rettenetes, lassú, hol van-hol nincs internetszolgáltatását használnom két éven keresztül, mert itt optikai hálózat volt, amire nem volt meg a technológia hogy ADSL-t szolgáltassanak. Már emiatt is néztem nagyot, de kénytelen voltam beletörődni. Aztán két év alatt az optika mellé behúzták a réz érpárakat, gondoltam bekerültek a nagyelosztókba a jeleket erősítő eszközök és onnantól mehetett a dolog. Elég messze vagyunk a központtól, ennek pedig még szerepe lesz a dologban.

Tehát zajos a vonal, de továbbra sem jött ki senki mérni, vagy ellenőrizni az eszközöket. A hét második felére nagyon meguntam és megint felhívtam az ügyfélszolgálatot hogy mivanmá, mert továbbra sincs semmi, pedig jeleztem. Elmeséltem azt is, hogy a kért sebességteszt eredményeket sem tudom prezentálni, mert nem csatlakozik ez a rohadt modem, de egyébként sem értettem miért nekem kell ezzel szórakozni, ráadásul hogyan küldöm el a screenshotot annak igazolására hogy szar a netem, ha nincs internetem? Egyébként azt sem értettem hogy mi az hogy ezzel kérhetem hogy díjmentesen csökkentsék a sávszélességemet stabilra. Ezért is fizetni kéne egyébként?
Hátjó, akkor ismét jelzik a hibát a Telekomnak, még ők sem kaptak semmi visszajelzést, másnap jönni fog a szerelő. Ó mondom nagyszerű, egy hét alatt csak eljutunk ide. Közben eszembe jutott hogy itt van az egyik nagyon jó barátom (B), akivel végighülyéskedtük a középiskolát is és lassan 10 éve a Telekomnál dolgozik, ráadásul itt lakik a közelben és szervizes.

Telefonos segítséget kértem tőle, nemsoká jött is a válasz, hogy sajna max 2 mbit, próbál szólni hogy jöjjön ki valaki. Ezután hívott egy szerelő, akivel jó fél órát beszéltem, elmondta hogy egyrészt a régi Dialcom modemet dobjam ki, mert az egyébként is egy rakás szar, de sajnos tényleg nem csatlakozott soha 3 mbitnél gyorsabban a netem és egy hete egyáltalán nem, úgyhogy lejjebb viszi stabil sávszélességre. Ez lett a csodás 1 mbit.
Közben a biztonság kedvéért az Interware ismét kiküldte a 8mbites csomagról a számlát teljes 9600 forintos összeggel. Nálam ez már pofátlanság, ki is vágta a biztosítékot.
A szerelő pedig bogarat ültetett a fülembe, mégpedig azt, hogy van optikai hálózat a mi lépcsőházunkban is, ha esetleg úgy gondolnám. Megköszöntem a segítséget, majd azonnal hívtam B-t, hogy beszéltem egy szerelővel, tudna-e segíteni annyiban hogy ha erre jár, akkor bedobna-e egy kölcsön ADSL modemet hogy megnézzem hogy azzal megy-e. Ugyanis már a modem is erősen gyanús lett, amikor a szerelő kérte hogy kapcsolgassam ki-be, megnézi mi látszik belőle (semmi). Ő még a szűrőre gyanakodott.

B fél órán belül itt volt, hozott egy ADSL 2+ modemet, ami 2 percen belül csatlakozott és a net azóta is működik. Megkérdeztem tőle mindent amit tud a T-Home optikai hálózatáról és szolgáltatásairól. Megnyugtatónak tűnő választ kaptam, bár tudom hogy ez a cég volt régen ugye a Matáv, meg Magyarországon vagyunk, dehát osztottam-szoroztam, kiderült hogy most 3 helyre fizetünk a kábeltévé-internet-telefon kombóért kb 19000 forintot.

Úgyhogy döntöttem.

Másnap délelőtt megint felhívtam B-t. Megkértem hogy nézzen utána, hogy tényleg van-e itt optikai hálózat kiépítve (kiderült hogy igen, és rendben van). Majd megkértem hogy akkor indítsák el az optikai hálózatos mizériát, szeretnék családi IPTV csomagot két sima HDR nélküli médiabox-szal, családi internetcsomagot meg telefont favorit+ szolgáltatással. Kiderült hogy a honlap segítségével lehetetlen a valós csomagdíjat kiszámítani. Ők sem tudták reprodukálni a központban, ráadásul két különböző eredményt kaptak amik közül egyik sem egyezett az én kalkulációmmal. Nekem kb 12700 forint jött ki (favorit+ és 2 médiabox), de az nem derül ki hogy favorit+ nem lehet az alap telefonon, tehát végül azért itt is meg lettem volna vezetve ha nincs egy ismerős aki utána néz a dolgoknak és csak a honlapon keresztül rendelem meg. Merthogy amit kértem, az a favorit+ miatt kicsit több, mint 15000 lesz végül.
Kis kiakadásos közjáték után azt mondtam hogy mehet, végülis még így is kevesebbet fizetek majd érte mint eddig.

A következő meglepetés itt ért. Ahhoz hogy elkezdhessék a folyamatot, át kell vinni a meglévő ADSL előfizetésem a Telekomhoz, addig viszont nem csinálhatnak semmit. A szép az egészben az, hogy 10 perc adminisztráció lenne ez mindkét oldalon, illetve néhány kattintás, de a viszonteladó szolgáltatók mindig keresztbe tesznek ilyenkor az ügyfélnek és a Telekomnak is, vagyis most azt várhatom hogy megy a több hetes huzavona, és ha ez megvan, csak akkor kezdődik a 3 hét várakozási idő. Feltételezhetően közben csakúgy, bejelentés nélkül megszünik az internetem, senki nem fogja tudni hogy mennyi időre és még segíteni sem fog tudni senki. Én meg továbbra sem tudok dolgozni, de ez azokat a cégeket akik belőlem élnek, egyáltalán nem fogja érdekelni, majd szépen egymásra mutogatnak. Persze lehet hogy tévedek és majd szépen civilizáltan, zökkenőmentesen végigmegy a folyamat, és nem jutok el addig, hogy végül a már stabil és gyors internetnek és jobb kábeltv szolgáltatásnak sem fogok örülni és a pokolba kívánom az egészet.

Van egy rakás kérdés amit nem értek, ezek nagyrészét már leírtam, de azt továbbra sem értem, hogy miért csinálja azt egy internet szolgáltató, hogy nem törődve azzal, hogy egyáltalán mekkora sávszélességet bír el a helyi hálózat, simán kiadná akár a 20 mbites szolgáltatást is, és zokszó nélkül számlázná ki az irdatlan összegeket úgy, hogy ezzel nyilvánvalóan átver, majd a garantált sávszélességre mutogat és a többi bullshitre, hogy dehát ez így rendben van. Hogy veszik ehhez a bátorságot? Én most futok egy pár kört ezzel kapcsolatban, hogy hogy gondolták ezt hogy kiadták a 8 mbites csomagot nekem úgy, hogy a hálózat a felét sem bírja, mégcsak ellenőrzéssel sem fárasztották magukat. Mondom, volt gyorsulás, ennek tudtam be, de egyetlen esetben sem lépett a net 3 mbit sebesség felé. Persze egyáltalán nincsenek illúzióim. Sem azzal kapcsolatban hogy elnézést kérnek és azt mondják hogy kártérítenek emiatt, sem azzal kapcsolatban hogy a kimaradásért nem nevetséges jóváírást kapok. Arról nem is beszéleve hogy a problémát végül én oldottam meg magamnak úgy, hogy egyszer beszéltem egy szerelővel telefonon, aki amúgy szintén semmit nem tett a probléma megoldása érdekében azon túl, hogy jó, akkor majd hétfőn hív.

A dologgal kapcsolatban tudni kell, hogy a Digivel azért van mostanában csak bajom, mert az országban egyedüliként képtelen a Comedy Centralt szolgáltatni, inkább beraktak egy rakás érdektelen csatornát a csomagba. Meg még van egy sor kisebb gondom is velük, de azok miatt még nem váltottam volna.

Az Interware-nél a történtek ellenére, de azért a következő napok-hetek levelezésétől függően valószínűleg maradtam volna, nem véletlen vagyok ilyen régóta az ügyfelük, de sajnos az a sávszélesség amit szolgáltatni tudnak, nekem kevés. Grafikusként már megszenvedtem a lassú net miatt a hatalmas fájlok küldésével és fogadásával, nem szeretnék a 10 évvel ezelőtti szintre kerülni, mert nem sokan tolerálnák az ügyfeleim közül. Így is elég ciki volt magyarázkodnom az utóbbi két hétben és lemezekre kiírva adni-venni a munkákat és a nyersanyagokat. Ez ma már egyszerűen nem elfogadható.
Tartok tőle azonban hogy nem lesz itt komoly kártérítés és jóváírás. Majd mutogatnak a szerződésre meg a nevetséges garantált sávszélességre. De mint mondtam, azért megpróbálom mert ez mégiscsak röhej.

A telefont meg én nem is használom, csak a család, úgyhogy az csak azért fontos, mert olcsóbb azon beszélni a család vidéken élő 90%-ával.

Szóval belefogtam egy olyan dologba, ami civilizált helyeken gyorsan és egyszerűen megy, itt meg lassan, bonyolult módon és persze biztos lesz vele elég bosszúságom még.
És az egész egy egyszerű hibával indult, amit senki nem tudott megoldani és amiről senki nem volt hajlandó rendesen tájékoztatni egészen addig amíg nem vettem kézbe az ügyet.

Egyébként az ügyfélszolgálatokkal egyáltalán nem volt problémám sehol, mindenhol kevesek voltak és segítőkésznek tűntek, csak furcsa volt hogy igazából senki nem tudott semmit, csak ígérni és türelmet kérni. Meg persze minden információt úgy kellett kiimádkozni tőlük.

Az is érdekes volt hogy amikor simán besétáltam egy T-Pontba érdeklődni a lehetőségeim felől, semmit nem tudtak mondani. Ködösítés volt, és addig meg sem nézték volna hogy mit rendelhetek, amíg nem rendelem meg. Egyetlen üzletkötőnek sem érdeke hogy valós információkat közöljön?

Azt sem tudom felfogni hogy miért nem tűnik fel senkinek ez a nevetséges színjáték a piaci versennyel, amikor nyilvánvaló hogy le vannak osztva a területek. Ha nem lenne tök véletlenül optikai hálózat a környéken, akkor nem lenne lehetőségem kábeltv szolgáltató cserére sem, maximum tányéros UPC-re. Ami állítólag jól működő szolgáltatás, de ez még nem oldotta volna meg az internet problémámat, aminek a megoldása szintén azon múlik csak, hogy véletlenül pont van optika.

Még mindig olyan érzésem van, hogy a szolgáltatók számára az ügyfél csak a szükséges rossz, és még mindig úgy érzik hogy mi vagyunk értük és nem fordítva, különben meg örüljünk hogy abban a kegyben részesítenek hogy fizethetünk nekik. Mintha semmi nem változott volna itt sem. Baromira utálom ezt a hozzáállást.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://privatepractice.blog.hu/api/trackback/id/tr561813602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása