HTML

FELHÍVÁS

Private Practice

Reklám, marketing, tech, szórakozás - valami ilyesmi. De még csak most kezdünk alakulni, úgyhogy bármi lehet belőle.

Twitter

2010.01.29. 16:27 PPZ

Megint szavazni fogunk...

Címkék: vélemény választás politikus szavazás párt pártatlan

Rettentően utálom a politikát, igyekszem kerülni amennyire csak lehet. Általában értetlenkedve fogadom egyes ismerőseim kirohanásait amikor kinyilvánítom ezt a véleményem. Szerintük nem lehet. Sőt, mindenképpen követni kell, különben honnan tudom meg hogy mi van és ha kell, hogyan döntsek. Nálam kimerül annyiban a politika, hogy elolvasok itt-ott cikkeket, mert azért az aktualitások mindig érdekelnek, de nem vagyok hajlandó még a tévében is követni. Ja, az is jó kérdés hogy melyiken kéne. A nyilvánvalóan párthoz kötődőkön, vagy azokon amikről mindenki tudja hogy bizony ám, ezé és ezé a párté. Nem szívesen vívnám ki mások haragját azzal hogy véletlenül rossz párthoz kötődő tévéket nézek. :) Amúgy meg én nem televíziós csatornát nézek, hanem műsort. Oda kapcsolok ahol olyan műsor van (jellemzően valamilyen sorozat) ami érdekel. Háttérnek meg maximum a Comedy Central vagy valamelyik ismeretterjesztő csatorna megy. Nagyon fárasztó amit sok ismerősöm csinál, hogy mindenben a politikát keresi, elméleteket gyárt és próbál "megtéríteni". Annyi fontosabb és érdekesebb dolog van amivel foglalkozhatok, a hátam közepére sem kívánom ezt az egészet.

Szóval az a problémám az egésszel, hogy egyrészt én még nem láttam őszinte, becsületes politikust. Olyat meg pláne nem, aki soha nem hazudott. Jó, persze, előfordul, de ez így kevés, másrészt meg elég hamar elhallgattatják az ilyeneket. Azt sem hiszem el, hogy bármelyik párt vagy politikus mindenáron tönkre akarna tenni egy egész országot és azért szeretne hatalomra (vagy annak közelébe kerülni) mert ki akarja élni szadista hajlamait a népen. A politikus is egy szakma, ennek is a saját megélhetés biztosítása a célja. Persze gyártanak hozzá ideológiákat, vannak akinek eleve meggyőződései és elképzelései vannak, van aki semmi mást nem akar, csak a tűz közelében lenni. Aztán jön a csordaszellem, a pártfegyelem, az agymosás, a gépszíj. Arról ne is beszéljünk amit a parlementben művelnek. Elképesztő. Persze biztosan nem egyedi eset, a világon sok helyen vannak durvább dolgok is. De ha én a munkahelyemen ilyen dolgokat produkálnék, kb egy héten belül repülnék. Ők miért tehetik meg? Ebből következik hogy azt is mélységesen elítélem hogy a nagy rakás pénz mellett amit minden hónapban kapnak, bemondásra vesznek fel költségtérítést (engem még számlára is nehezen fizetnek ki, hiába vették át a munkát az ügyfelek). Amikor meg az emberek nehéz helyzetéről és együttérzésükről beszélnek, meg arról hogy ők mindent megtesznek értük, aztán hazamennek a villájukba, azt külön viccesnek találom.

Abban sem vagyok már biztos hogy a különböző sztrájkok mögött nem valamelyik politikai erő húzódik. Hiszen kampányidőszak van. Kiderülni valószínűleg úgysem fog, mivel eddig is elég kevés igazán fajsúlyos dologról derült ki értékelhető információ. Persze mindig mindenki megígéri hogy majd ő jól kideríti a másikról. Nevetséges.

A szerencsétlen nép meg issza a szavaikat, képesek az utcára menni csak azért mert sztárpolitikusaik azt mondják hogy ezt kell tenni és ettől ez lett az ő meggyőződésük is. Rengeteg időt töltenek el azzal hogy hihetetlen erőfeszítéssel másokat szidjanak csak azért mert ha nem velük van, akkor csakis a másikkal lehet, ő ettől ellenség, hazaáruló, stb. Jönnek a viták hogy ki igazabb, hithűbb, magyarabb. Szimbólumokat használnak kopottá, amiknek aztán sajnos elveszik az eredeti értéke. Ez az egész ráadásul családok életét mérgezi meg, kapcsolatokat tesz tönkre, addig egymással jól megférő munkatársakat szabadít meg az állásától csak azért mert máshogy gondolja. Tök értelmetlen az egész.

Nem hiszek ebben az egészben. A politikusokban meg végképp nem. Nem értem hogy hogy lehetnek bárki számára hitelesek. Mindegy melyik oldalról van szó, kis vagy nagy pártról. Ami ebben az országban megy már 20 éve, az agyrém. Oké, előtte meg más volt, de az egy másik történet. A politikusok játszanak velünk. Mi vagyunk az eszközük a hatalom megszerzésére. Senkinek nem tűnt még fel hogy állandóan (részben vagy teljesen) átvernek és mindig csak a választások környékén vagyunk fontosak nekik? Úgyhogy menjünk el, szavazzunk, mert ezen áll vagy bukik az ország, mert ezzel a véleményemet nyilváníthatom ki. Jó, és ez a választások után kit fog érdekelni? Megy minden tovább, én pedig vélemény nyilvánítottam és jól kezembe vettem a sorsom. A tűz közelébe helyeztem egy rakás embert, más címkével. Én eddig csak azt láttam hogy amikor más kerül hatalomra, akkor más a marketing és éppen mást szidnak.

Ez az egész csak azért jutott most eszembe, mert olvastam a Mitígérnek.hu kezdeményezésről és tök jó dolognak tartom. Barátaimmal korábban már beszéltünk arról hogy milyen jó lenne valami hasonló dolog. De se szakértelmünk, se gyomrunk, se időnk, se kapacitásunk nem volt hozzá. Kíváncsi vagyok mi lesz belőle, mert tök jó lenne a tényeket az ígéretekkel szembeállítani így összegyűjtve, hogy egyértelműen látható legyen ha kilóg a lóláb. Persze tudom hogy nehéz dolog és sok annyira elvakult ember van, akit a tények sem győznek meg. Ők majd biztosan támadni fogják ezt az egészet, és majd megtalálják a megfelelő pártkötődéseket, származást, egyéb szokásos "komoly" érveket hogy bebizonyítsák hogy már megint csak az ellenség manipulációjáról van szó.

Úgyhogy szavazzunk, csak jó lenne ha végre lenne kire (és nem ki ellen) és lenne eredménye is. Amúgy meg tudom hogy egy kormány munkája nagyon nehéz, de ha tényleg a feladatok megoldásán dolgoznának megállás nélkül, akkor a végén még rendbe is lehetne hozni az országot. Valamikor.

Most, hogy a publikál gomb megnyomása előtt átolvastam a postot, el is döntöttem hogy a politika még ilyen szinten is ki fog maradni a témákból. De ezt most fontosnak tartottam kiírni magamból.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://privatepractice.blog.hu/api/trackback/id/tr231712860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása